Οι παρεμβάσεις στο χώρο του σχολείου που αποσκοπούν στη μείωση του σχολικού εκφοβισμού επιβάλλεται να μην στοχεύουν μόνο σε ατομικό επίπεδο, αλλά να ακολουθείται η συστημική προσέγγιση που περιλαμβάνει όλα τα επίπεδα που κινούνται τα παιδιά, δηλαδή το σχολείο, την οικογένεια και την κοινότητα (Espelage & Swearer, 2003).

Ο ρόλος των Συμβούλων Σχολικής Ζωής των σχολικών μονάδων είναι ιδιαίτερα σημαντικός καθώς έχει προληπτικό αλλά και συμβουλευτικό χαρακτήρα. Μέσα στα καθήκοντα του Συμβούλου Σχολικής Ζωής είναι η η ενημέρωση και η υποστήριξη μαθητών, γονέων και κηδεμόνων σε θέματα παιδαγωγικής  και αντιμετώπισης ζητημάτων σε τομείς που απασχολούν τη σχολική μονάδα όπως η πρόληψη αλλά και η αντιμετώπιση ακραίων μορφών συμπεριφοράς συμπεριλαμβανομένων περιστατικών σχολικής βίας κι εκφοβισμού (Υπουργική Απόφαση υπ  αρ . 129431/ΓΔ4/28.9.2020 (ΦΕΚ 4183/Β ́/28.9.2020)

Η παρούσα πλατφόρμα είναι μέρος ενός προγράμματος επιμόρφωσης για Συμβούλους Σχολικής Ζωής και είναι βασισμένη στο υλικό της επιμόρφωσης η οποία σχεδιάστηκε για μέλη ΕΣΥΔΠ, ΠΟΔΠ και ΟΔΠ από την ομάδα έργου του ΙΤΥΕ Διόφαντος το 2015 και είναι διαθέσιμη σε εγγεγραμμένους χρήστες στην παρακάτω ηλεκτρονική διεύθυνση:

http://stop-bullying.sch.gr/learn/

Βιβλιογραφία

Ελληνική

Μαυρογιώργος, Γ. (1995). Ασκήσεις στην άσκηση βίας στο σχολείο. Σύγχρονη Εκπαίδευση, 81, 15-18.

Μόττη-Στεφανίδη, Φ., Παπαθανασίου, Α. Χ., & Λαρδούτσου, Σ. (2004).  Διαταρακτική και επιθετική συμπεριφορά. Στο Α. Καλαντζή-Αζίζι & Μ. Ζαφειροπούλου (Επιμ.). Προσαρμογή στο Σχολείο. Πρόληψη και αντιμετώπιση δυσκολιών (σσ. 255-286). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

Ξενόγλωσση

Espelage, D., & Swearer, S.M. (2003). Research on school bullying and victimization: what we learned and where do we go from here? School Psychology Review, 32 (3), 365-383.

Mayer, G.R. (1995). Preventing Antisocial Behavior in the Schools. Journal of Applied Behavior Analysis, 28 (4), 467-478).

Rigby, K. (2004). What is to be done about bullying? In J. Wearmouth, R. Richmond, & T. Glynn (Eds.), Addressing pupils’ behaviour, pp.363-382. London: David Fulton.